Bespaar tijd en geld met outsourcen
Outsourcen klinkt misschien eng, want je 'verliest' de controle over je werkzaamheden. Althans, dat is waarom veel bedrijven twijfelen over het outsourcen van de werkzaamheden die niet bij de core van het bedrijf horen. Echter, je hebt met een juiste Outsourcing partner meer controle over je werkzaamheden dan ooit tevoren. Je krijgt nooit meer te maken met vakanties van personeel, je kunt de getrainde telefonistes jouw bedrijf laten vertegenwoordigen en je betaalt alleen voor hetgeen je afneemt.
Outsourcen versus offshore outsourcen
Besef je echter goed of je aan outsourcen wil doen of aan offshore outsourcen. Een Call Center in India kan weliswaar voordelig zijn, maar er zitten ook grote nadelen aan. Zij spreken bijvoorbeeld niet altijd even goed Nederlands en door hun andere cultuur hebben wij vaak ook een andere werkwijze die vaak niet bij bedrijven past. Dit is zeker het geval wanneer een kleine onderneming een aantal taken wil outsourcen. De afgelopen jaren heeft ADD Business Point zich gericht op het ontzorgen van bedrijven in het outsourcingsproces. De diensten van ADD Nederland worden allemaal gecoördineerd in Nederland. De werkcultuur zal dus aansluiten bij jouw eigen bedrijfscultuur. Ook ondersteunen wij jou in de opstartfase. Hierdoor vergeet je geen cruciale punten én verloopt de outsourcing zoals het moet. Ben je nog niet overtuigd of outsourcing iets voor jou is? Dan is het boek “
Een werkweek van 4 uur” van Timothy Ferriss een fantastisch boek om te lezen...en nog veel mooier om het toe te passen.
Voorbeelden van bedrijven die ADD Nederland op weg heeft geholpen met outsourcen:
Startende ondernemer wil zich alleen bezighouden met zijn core business
Een startende ondernemer met een goed idee wil snel en goed voorbereid aan de slag. Zijn slagingskansen heeft hij goed in beeld en hij wil het aannemen van personeel zo lang mogelijk uitstellen. Hij wil zichzelf alleen maar bezighouden met 3 zaken: - Het contact van echt serieuze leads - Klanten spreken die problemen hebben met zijn producten en direct oplossen - Opvolging van bestaande klanten voor aftersales
Outsourcing en ontzorgen met ADD Business Point
We hebben voor deze starter binnen al onze 6 labels iets kunnen betekenen. Omdat deze ondernemer bij de start van zijn bedrijf zoveel mogelijk onderweg wil zijn, heeft hij geen vast kantoor nodig. Daarom maakt hij gebruik van
ons service kantoor. Om de telefonische bereikbaarheid optimaal te laten verlopen, hebben we vaste en mobiel aansluiting bij het call center opgezet. Hierdoor is hij onderweg, thuis of tijdens besprekingen altijd op de juiste manier bereikbaar. Om de juiste leads te benaderen hebben we een externe partij in Nederland gevonden die veel ervaring heeft op het gebied van zijn doelgroepen. Deze benadering van leads loop voornamelijk via social media en het versturen van nieuwsbrieven met toegevoegde waarde. Zowel telefonische reactie als de reacties per e-mail worden door ons inbound call center verwerkt. Gekwalificeerde medewerkers het maken van een afspraak of terugbel afspraak voor deze ondernemer. Op deze manier krijgt hij contact met de leads die er echt toe doen. Ons ICT label heeft de invulling gegeven in het ERP systeem zodat alle orders op de juiste wijze worden verwerkt en gefactureerd. Ook zijn alle producten in dit ERP systeem gevoerd. Het voordeel voor de startende ondernemers is dat hij minder kosten heeft aan het opzetten van een ERP systeem. Tevens heeft hij geen personeelskosten.
Commerciële B2B afspraken voor een Sales Organisatie
ADD Nederland heeft voor een Sales Organisatie met teruglopende sales een Call Agent opgezet die afspraken maakt voor de buitendienst. Deze bezoeken zijn zeer belangrijk voor deze Sales Organisatie omdat een bezoek veelal leidt tot een aankoop én dus omzet. Tot dit moment had ADD Nederland alleen ervaring met het verwerken van inkomende gesprekken. Echter, wij waren door ons uitgebreide netwerk een alternatieve optie kunnen opzetten voor dit bedrijf.
Call Agents die werken met Succesfee!
Wij hebben een Call Center in Marokko gevonden die geleid wordt door een deels Nederlandse directie én die veel Call Agents in dienst heeft die in Nederland zijn opgegroeid. Deze Call Agents zijn dus de Nederlandse taal zeer kundig. Daarbij konden wij met deze partij afspraken maken over een succesfee in plaats van een prijs per uur. Het outsourcen naar Marokko bleek een gouden zet. Inmiddels is dit bedrijf ook in andere landen actief op exact dezelfde basis. Naast het maken van afspraken hebben we voor deze onderneming ook een online strategie uitgerold.
Nederlands bedrijf wil Franstalige support afdeling
Voor de uitbreiding naar België wil een bekend gerenommeerde Nederlands onderneming ook het Franstalige deel van België te woord staan voor eerstelijns support vragen. Het bedrijf wil hiervoor voorlopig geen Franstalige mensen in dienst nemen. Eerst dient goed in beeld te worden gebracht wat de workload zal zijn. Ons inbound callcenter heeft Franstalige mensen in huis. Zij hebben een interne training gevolgd bij deze klant waarna onze mensen basiskennis hadden om vragen te beantwoorden. In de loop van de tijd hebben onze mensen steeds meer kennis gekregen over het producten van het bedrijf zodat steeds vragen konden worden afgevangen. Inmiddels heeft het bedrijf besloten om helemaal niemand voor deze functie vast aan te stellen en verder uit te bereiden naar andere landen waar ons callcenter ook weer de eerstelijns vragen afvangt.
Nederlands internet bedrijf wil Europees retouren ontvangen
Een Nederlands internet bedrijf dat al jaren goede zaken doet in Nederland heeft zijn activiteiten uitgebreid naar Duitsland. Echter ondervindt hij grote problemen met de retouren. In de eerste instantie liep dit via zijn Nederlands hoofdkantoor, maar dit duurde lang en zijn Duitse klanten waren niet in alle gevallen bereid de spullen terug te sturen naar Nederland. Daarna koos dit bedrijf voor een bekende logistieke partij. Los van het feit dat het erg duur was, duurde het ook nog eens te lang voordat alle spullen terug waren in Nederland. Het bijkomende nadeel hiervan was dat zijn klanten steeds werden aangemaand voor spullen die terug waren gestuurd. Tot slot kwam dit bedrijf bij ons uit voor de postafdeling van ADD Post. Deze afdeling kan ook kleine hoeveelheden retouren verzamelen en doorsturen. Om ook de administratieve afwikkeling goed te laten verlopen hebben we samen met onze ICT afdeling een oplossing bedacht om de retouren direct bij binnenkomst te registreren in ons ERP systeem. Hierdoor ontving de klant geen onnodige herinneringen meer. Dit model van verwerken is zo goed bevallen dat het bedrijf nu ook voor zijn Nederlands activiteiten heeft gekozen voor deze dienst.