Hoe maak je minder kosten?
[vc_row][vc_column][vc_column_text]
Hoe maak je minder kosten?
[/vc_column_text][vc_column_text]
Iedere ondernemer is op zoek naar mogelijkheden om de netto-inkomsten te verhogen. Ofwel kan je omzet te verhogen of dat u kosten kunt verlagen om dit te bereiken. Er zijn tal van mogelijkheden om je omzet te verhogen. Voorbeelden hiervan zijn: verbeterde SEO inhoud, nieuwe productaanbod, website verbeteren, blog schrijven en nog veel meer. Vandaag een aantal suggesties om snel geld te besparen.
[/vc_column_text][vc_column_text]
Virtuele kantoorruimte
Is een kantoor in deze tijd nog wel echt nodig. Je kan heel veel verschillende plaatsen je werk doen. Omdat je je bedrijf niet thuis wilt inschrijven maak je gebruik van een virtueel kantoor of service kantoor bij jou in de buurt. Je bespaart niet alleen op de kosten en het onderhoud van de ruimte (bijvoorbeeld nutsbedrijven, schoonmaakwerkzaamheden, receptie) maar ook de tijd die uw medewerkers dagelijkse in het verkeer doorbrengen en en dus de kilometers die ook nog eens minder maken. ADD heeft honderden bedrijf op weg geholpen om op deze manier te werken. In het begin is het misschien even wennen maar het grootste deel van onze klanten wil nooit meer anders. Kijk ook eens naar het filmpje over de dienst service[/vc_column_text][vc_column_text]
Besteed niet-essentiële functies uit
Kijk tijdens de feestdagen nog eens heel kritisch naar je bedrijf. Breng al je activiteiten beeld en bedenk wat ook alweer je core business was. Je zal er achter komen dat heel veel niet essentiële activiteiten hebt op een dag. Besteed dit uit. Niet allen in 1 keer, maar 1 voor 1. Zoek professionele partijen die deze functies veel beter kunnen vervullen en vaak ook nog goedkoper. Zaken die je heel snel kan uitbesteden en in ieder bedrijf voorkomen zijn telefoon opname, postverwerking, post verzenden maar ook inkomende sales, klantenservice of technische support gesprekken en financiële administratie.[/vc_column_text][vc_column_text]
Utility kosten
Door rond te shoppen of te vragen voor aanbiedingen kan je de kosten van afval verwijderen, mobiele telefoon kosten en zelfs verzekeringen te verminderen.[/vc_column_text][vc_column_text]
Ruimte- Gebruik de ruimte efficiënt
Sla items netjes op op planken en organiseer je magazijn ruimte. Als je kunt, verhuur huur ruimte die je nog niet gebruiken aan een andere onderneming die ook bereid is om sommige andere kosten te delen zoals copier gebruik.[/vc_column_text][vc_column_text]
Maak gebruik van The Cloud
Er zijn voor-en nadelen aan het gebruik van the cloud. Er zijn tal van goedkope oplossingen of zelf gratis oplossingen om in The Cloud te werken. Een eigen server is hiervoor echt niet meer nodig. Upgrades kosten ook geld. Door het verschuiven van uw computer naar the cloud, kan je de nieuwste versies van de software, veiligheid pakketten en backups hebben zonder de tijd om ervoor te zorgen uw applicaties up to date en veilig zijn.[/vc_column_text][vc_column_text]Nog een ding om te overwegen: Payroll en/of personeelskosten zijn vaak grootste kostenpost van een klein bedrijf. Het is onvermijdelijk dat je toch deze kostenpost goed moet bekijken om in de kosten te snijden. Echter, het schrappen van banen en loyale medewerkers de deur te wijzen is een ellendig (hoewel soms onvermijdelijk) vooruitzicht. Daarom, voordat je die grote stap neemt, ga nadenken over deze opties voordat je overweegt je personeelsbestand te verminderen.
Wil je meer informatie hoe je je bedrijf efficiënter kan inrichten door outsourcing. Neem eens contact met ons op. Wij hebben inmiddels vele bedrijven hiermee geholpen, van groot tot zzp-er.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Geplaatst op: 8 december 2015