Google mijn bedrijf handleiding, deel 4, producten
Bij de eindejaarsactie heb ik iedereen die een telefoonnummer heeft afgenomen een handleiding Google Mijn Bedrijf beloofd en gestuurd.
Omdat hier zoveel waardevolle informatie in staat ga ik de inhoud de komende weken toch met je delen. Ook al heb je toch geen telefoonnummer afgenomen.
Iedere maandag stuur ik je een vervolgstap toe.
Dit document is te waardevol om zomaar te laten liggen. Je krijgt het document niet ineens maar in losse onderdelen zodat je steeds de tijd hebt om het zelf ook in te regelen.
Ook de afgelopen week zijn de resultaten weer beter geworden van het proefaccount waar ik alle wijzigingen ook heb doorgevoerd.
Je zal zien dat ook jouw resultaten weer beter zijn geworden of misschien wel stukken beter.
Maar we gaan voor meer!
Producten toevoegen. Het is wel afhankelijk hoeveel producten je hebt en wat de wisseling van je assortiment is.
Anders heb je hier een flinke klus aan om het steeds actueel te houden.
Heb je een standaard assortiment, besteed hier dan tijd aan.
Dit gaat je echt verder helpen om beter zoekresultaten in Google te krijgen.
Belangrijk om rekening mee te houden. De producten die je als laatste invoert worden als eerste weergegeven.
Niet heel erg handig maar het is niet aan te passen.
Helaas.
Eerst willen ze een foto hebben van je product die ook overeenkomt met hetgeen je verkoopt.
De productnaam en daarna een vrij te kiezen categorie. Je kan er voor kiezen om deze categorie overeen te laten komen met de categorie onder services.
Zelf heb ik dat niet gedaan omdat deze categorie van Google zijn. Bij producten kan je zelf je categorieën samenstellen.
Je kan je producten later nog in een andere categorie indelen mocht je je nog bedenken.
Daarna kan je de prijs van je product kwijt of het bereik als je producten hebt die variëren in prijs.
Het is verstandig om hier de reële prijs te vermelden en je bijvoorbeeld niet goedkoper voor te doen dan dan je in werkelijkheid bent.
Geïnteresseerden zullen je dit niet in dank afnemen en je misschien wel belonen met een slechte review. Dat wil je niet.
Bovendien wil je alleen tijd stoppen in leads die ook daadwerkelijk belangstelling hebben in jouw producten of diensten.
Dus ook leads die jouw prijs willen betalen.
De volgende stap is een heel verhaal over dit product. Gebruik ook de ruimte die je hebt hiervoor met zoveel mogelijk woorden waarop je product wordt gegoogled.
Op deze manier scoor je alleen maar beter in de resultaten.
En de allerbelangrijkste velden: Een knop om naar je website te gaat waar mensen kunnen kopen, een offerte kunnen maken of meer informatie kunnen krijgen.
Als je weinig tijd hebt kun je de beschrijving beperkt houden maar maak altijd een knop aan met de verwijzing naar je website.
Nu de rest van je producten inkloppen maar.
Zelf had ik het idee dat ik constant dezelfde tekst aan het typen was.
Dat is geen probleem. Iemand komt op een bepaalde manier binnen. Je teksten moeten wel uniek zijn maar de strekking is steeds hetzelfde.
Dit komt omdat mijn onderdelen van mijn business nogal wat overlap hebben.
Postverwerking is nodig bij een service kantoor, dus vestigingsadres, maar ook is ook als los onderdeel af te nemen. Een virtueel kantoor is dan weer een postadres waarbij ook postverwerking hoort.
Ga de teksten niet steeds kopiëren van je website. Dubbele content vindt Google niet leuk. Wees dus echt uniek.
De producten zijn niet direct online zichtbaar. Dit kan best wel enkele uren duren. Dus geen paniek als je de producten niet direct ziet.
Afhankelijk van je business kan het interessant zijn om meer vestigingen toe te voegen aan Google Mijn Bedrijf.
Op deze manier krijg je een nog grotere uitstraling dan dat je nu al hebt.
Als je al klant bent bij ADD::Flex4you krijg je op volgende vestigingen een enorme korting.
Informeer naar de mogelijkheden om om jouw business ineens tot wel 30 vestiging uit te bereiden.
Vraag een offerte op maat aan via https://www.addbusinesspoint.nl/contact/
Florentijn van den Bos – ADD::Flex4you
PS Als je wil zien hoe ik het heb ingeregeld. Google dan op ADD Business Point Goes.
Aan de rechterkant zie je de resultaten van alle Google Mijn Bedrijf inspanningen.
Geplaatst op: 1 februari 2021