Mastermind
Afgelopen week heb ik definitief de keuze gemaakt om te stoppen met mijn dagelijkse e-mails. Dit was toch wel even een stap. Na anderhalf jaar mailtjes te hebben geschreven over zaken die ik heb meegemaakt, over nieuws of andere zaken waarvan ik dacht dat je daar niet op zat te wachten is het tijd om het anders te gaan doen.
Geen dagelijkse mails meer maar mails waar je wél op zit te wachten op de momenten dat ik er tijd en zin in heb en wanneer ik je echt iets heb te melden.
Ik ga het gewoon doen. Ik heb er zin in!
Twee maanden geleden ben ik in een mastermind groep toegelaten voor copywriting. Schrijven is echt iets wat ik leuk vind. Ik kan uren schrijven als ik het onderwerp te pakken heb. Ik zal je dit soort lappen tekst nu ook gaan besparen en niet meer zulke lange teksten proberen te sturen.
Sorry als het niet lukt…
Zo’n mastermind groep is een groepje ondernemers, in dit geval 10 mensen die allemaal dezelfde passie hebben. In dit geval het creëren van content. Dus teksten schrijven.
Ik moest er even inkomen, maar ik heb het idee dat ik de draai te pakken heb. Allemaal goed bespraakte ondernemers. Dan kom ik daar als rustige en eerder wat teruggetrokken ondernemer tussen. Dat is niet helemaal mijn ding. Maar, leuke groep.
De initiator van deze groep, Aartjan van Erkel, neemt de leiding en brengt de thema’s aan waar we het over gaan hebben. Per periode van 4 maanden hebben we een vaste buddy waarmee de gestelde doelen worden besproken en opgevolgd. Een flinke stok achter de deur heb ik gemerkt.
Zo ook de dinsdag voorafgaande aan de geplande implementatie dag. Of ik iets wil implementeren in mijn business op het gebied van copywriting.
Weet ik veel, was mijn eerste reactie. Ow ja, ik wil mijn marketing personage verder gaan uitwerken. Later leg ik dit nog wel een keer uit. Dat moet het worden.
De zondag voor deze dinsdag moest ik er echt even tussenuit. Een wandelroute van 4 uur was het gevolg. Tijdens deze wandeling stelde ik mijzelf de vraag wat de effect van social media is op mijn business. Ik kwam er achter dat deze minimaal is geworden door het enorme aanbod content.
Waarom dat niet helemaal stoppen met social media berichten posten. Waarom dan niet helemaal stoppen met het sturen van e-mail, was de volgende vraag. Dit laatste ging een stap te ver. Er moet een slag gemaakt worden. Iets wat het mij makkelijker maakt en iets wat jou meer betrekt bij mijn business en iets waar je meer aan hebt of misschien nog belangrijker, iets wat jou aan het denken zet.
Iets waar je op kan reageren omdat het je meer aanspreek of omdat je op deze manier invloed kan uitoefenen om mijn business, maar nog belangrijker jouw eigen business.
Op die dinsdag heb ik dan ook beslist om definitief het roer om te gooien. Geen vaste structuur meer maar gewoon wat er leeft en voorbij komt op de moment dat het zo is.
Ik kan je echt aanraden om in een mastermind groep te gaan. Pak er wel 1 om je sterkste kanten nog sterker te maken. Een groepje waar je zaken in moet doen die wel noodzakelijk zijn, maar je echt niet leuk vind, is een afrader.
Dit gaat je business echter verder helpen.
Wat je business ook verder gaat helpen zijn de service kantoren en virtuele kantoren van mijn bedrijf. Maak een offerte via https://www.addbusinesspoint.nl/offerte-aanvragen-definitief/ en zie wat de impact kan zijn op jouw bedrijf. in combinatie met Google Mijn Bedrijf is dit grandioos 😉
Sorry, toch weer iets te lang van stof geweest.
Florentijn van den Bos – ADD::Flex4you
Chief Flexwork Officer 😉
Geplaatst op: 22 juli 2022