Nieuw jasje nodig? Deel 2
5. Bouw aan je website en online aanwezigheid
Je website is je belangrijkste instrument voor communicatie en bedrijfsontwikkeling. Het is de plaats waar je een boeiend verhaal kunt vertellen aan elk van je doelgroepen. Het is de eerste plaats waar een potentiële klant of werknemer zich zal wenden om meer over je firma te weten te komen.
Het is niet overdreven te zeggen dat een website en je online aanwezigheid het hart vormen van een moderne firma voor professionele dienstverlening. Alle rebranding strategieën hebben uiteindelijk te maken met je website. Op een heel reële manier is een website gebouwd op het raamwerk van je berichtgevingsarchitectuur. Samen met je andere online-aanwezigheid (denk aan sociale media, bijvoorbeeld) is ze de complete uitdrukking van je positionering.
6. Marketingmateriaal
Op dit punt in je rebranding strategie ontwikkel je al het marketingmateriaal dat je nodig hebt om je merk- en dienstboodschappen over te brengen. Denk aan pitch decks, voorstel sjablonen, brochures, one-sheet flyers en beursstands.
Dit zijn de hulpmiddelen die je zult gebruiken om je boodschap over te brengen. Ze moeten stevig in je merkstrategie verankerd zijn.
7. Plan voor merkopbouw
Het laatste element van je rebranding strategie is het ontwikkelen van een plan om je nieuwe merk te promoten en te versterken. Hoe ga je het intern lanceren? In de professionele dienstverlening is het van essentieel belang dat je medewerkers het nieuwe merk omarmen. Zij zijn immers je product.
Het is ook belangrijk dat je het merk zo opbouwt dat het niet alleen de naam, maar ook de reputatie en de deskundigheid van je firma communiceert. Het moet je marktpositionering communiceren. Merken bouwen is anders voor professionele diensten.
Sommige rebranding strategieën mislukken omdat ze het proces proberen te verkorten. Anderen mislukken omdat ze de verkeerde partners kozen om mee samen te werken. Maar zo hoeft het niet te gaan.
Begin met een solide rebranding strategie. Zoek een ervaren partner. Geef rebranding de aandacht die het verdient, en de beloningen zullen volgen. Een goed gepositioneerde firma die haar merk duidelijk communiceert, is in de meeste gevallen een goede partij.
Bij ons zeker nog geen rebranding aan de orde, maar hopelijk komen deze tips wel van pas voor jouw bedrijf.
Als geheugensteuntje met wat we bij ADD allemaal voor je kunnen betekenen, heb je hier een overzichtje van alle diensten!
ADD Business Point is het flexwerk label binnen ADD.
ADD Post verzorgt de verwerking van inkomende en uitgaande post op ingenieuze wijze.
Het ADD Reserveersysteem is een uniek systeem voor de verschillende flexwerkoplossingen die ADD beschikbaar heeft.
ADD ICT levert een ERP systeem waar alle diensten van ADD in samen komen: Postarchief, financiële administratie, telefoongesprekken en historie, reserveringen van flexruimtes, gespreksnotities en andere telefonisch ondersteuning die wij leveren.
ADD Telefoondienst neemt in naam van uw bedrijf en onder uw instructies uw inkomende telefoongesprekken aan, wanneer u hiertoe zelf niet in de gelegenheid bent.
ADD Business Center is een netwerk van inmiddels meer dan 40 kantoorgebouwen waar u gebruik kunt maken van diverse kantoorruimtes vanaf 15 m².
Florentijn van den Bos – ADD::Flex4you
Geplaatst op: 9 mei 2022