Contextuele Marketing
Contextueel adverteren: de toekomst van adverteren of een verspilde investering?
De grootste fout die marketeers maken met contextuele marketing is dat ze proberen hun hele website in één keer te personaliseren. Niet mogelijk. Als je met contextueel begint, concentreer je dan op de delen van je website die direct met je doelen te maken hebben.
Je carrièrepagina of je servicevoorwaarden pagina’s zijn waarschijnlijk niet het beste startpunt. Het genereren van leads is een belangrijk aandachtspunt voor de meeste cliënten met wie we werken. Personaliseer in dit geval je oplossingen/producten pagina’s, landingspagina’s, en CTA knoppen om mensen in je funnel te krijgen.
Wat is contextuele marketing?
Contextuele marketing is een vorm van adverteren die rekening houdt met de specifieke omstandigheden van een gebruiker of een groep gebruikers. Het wordt vaak gebruikt om gewoonten, demografische gegevens en interesses van de gebruikers te identificeren met de bedoeling om belangrijkere advertenties te leveren.
– De contextuele marketing wordt gedefinieerd als een vorm van adverteren die rekening houdt met de specifieke omstandigheden van de gebruiker of groep gebruikers.
– Contextuele marketing kan worden gebruikt om gewoonten, demografische gegevens en interesses te identificeren om relevantere advertenties weer te geven.
– Contextuele marketing biedt niet alleen waardevolle informatie voor adverteerders, maar verbetert ook de klantervaring en vermindert ergernis.
Wat zijn de belangrijkste voordelen van contextuele marketing?
Contextuele marketing of contextuele reclame is een vorm van marketing die de advertenties afstemt op de specifieke interesses van de ontvanger.
Contextuele advertenties zijn een cruciaal onderdeel van een marketingstrategie, omdat ze u in staat stellen mensen te bereiken die geïnteresseerd zijn in uw product en het hoogstwaarschijnlijk zullen kopen.
De use cases voor contextuele marketing omvatten onder meer hotels, restaurants, toeristische attracties, luchtvaartmaatschappijen en autoverhuurdiensten. Met contextuele advertenties kunnen deze bedrijven potentiële klanten targeten op locatie, weersomstandigheden en meer.
Wat zijn de nadelen van contextuele marketing?
Contextuele marketing is duur omdat je hiervoor flink moet investeren in de campagne.
Contextuele marketing heeft ook een kleinere doelgroep. Als u bijvoorbeeld een online winkel bent en uw advertentie wordt weergegeven aan mensen die op zoek zijn naar een laptop, is de kans klein dat ze deze zullen kopen.
Hoe ziet de toekomst van contextuele reclame eruit?
Personalisering, in de vorm van digitale spraakassistenten, wordt beschouwd als de toekomst van contextuele reclame.
Deze vormen van “communicatie” stellen gebruikers in staat om met hun stem te zoeken naar dingen waarin ze geïnteresseerd zijn, zonder een scherm te raadplegen zoals ze dat in het verleden gedaan zouden hebben.
Naarmate AI, kunstmatige intelligentie, steeds toegankelijker wordt voor de consument wil technologie een meer integraal deel van ons leven worden en niet een “aparte” entiteit die we fysiek raadplegen.
Deze omschakeling naar minder apparaat zware marketing zal een monumentale verschuiving in de reclame betekenen. AI slaat nu ongelooflijke hoeveelheden gegevens op die meer en meer geïntegreerd worden met de technologie van de consument, vooral met spraakassistenten. De informatie die jarenlang verzameld is, wordt nu gebruikt in het heden van de consument.
Conclusie: de toekomst van contextuele reclame is absoluut veelbelovend
Ik heb er nog geen ervaring mee met mijn eigen bedrijf. Maar het koppelen van data en hiermee de juiste doelen bereiken is helemaal mijn ding.
Heb jij je contextuele marketing in zijn algemeenheid al klaar voor 2022? Heb je überhaupt een plan gemaakt voor 2022 en verder? Die van mij is klaar. En zeer ambitieus. Laat 2022 maak komen!
Het is mij laatste verhaal voor 2021. Maak er een mooie jaarwisseling van en ik hoop je binnenkort op onze nieuwe locatie in Tilburg te kunnen ontvangen om een kijkje te nemen in dit fantastische pand.
Plan direct een bezichtiging in, in mijn agenda: https://calendly.com/flex4you/bezichtiging-add-flex4you-tilburg
Florentijn van den Bos – ADD::Flex4you
Geplaatst op: 30 december 2021